Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender gap in math score: does teacher gender matter?
Scharf, Šimon ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
Přestože jsou kvalita a rovné příležitosti ve vzdělávání vnímány jako obecně prospěšné, stále existují značné rozdíly ve studijních výsledcích chlapců a dívek. V této práci se pokusíme vyhodnotit jaký má efekt pohlaví učitele na studijní výsledky žáků. Konkrétně využijeme data TIMSS z 36 různých zemí abychom posoudili tento efekt na žáky a žačky čtvrtých tříd. Jsme první, kdo používá metodu Propensity Score Matching (PSM) k překonání výběrové chyby v tomto kontextu. Výsledky analýzy sdružených dat naznačují, že pohlaví učitele nemá žádný významný vliv na dívky, ale pozorujeme negativní efekt na chlapce. Když jsme uvažovali každou zemi zvlášť, pouze ve 4 zemích jsme našli stati- sticky významný efekt pohlaví učitele na výsledky studentů u chlapců. Z těchto 4 zemí pouze chlapci v Černé Hoře benefitovali z učitele stejného pohlaví, za- tímco ve zbylích 3 zemích to jejich výsledky zhoršilo. U dívek je efekt ro- bustní a pozitivní ve 4 zemích a negativní ve 3 zemích. Jak pro dívky tak pro chlapce jsme ve většině zemí nenašli žádný statisticky významný efekt. Naše výsledky přispívají k literatuře zabývající se vlivy pohlaví učitele na výsledky žáků ale také k širší diskuzi ohledně rozdílů v dosaženém vzdělání mezi chlapci a dívkami. Klasifikace JEL I2, I21, I24, I20, F00 Klíčová slova Genderová nerovnost...
The impact of the EU ETS in the Czech Republic
Tomášková, Lenka ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Tato práce zkoumá environmentální efekt Evropského emisního obchodování (EU ETS) v České republice. Přesněji, vliv EU ETS na CO2 emise, emisní náročnost užitých paliv a produkce (měřeno výnosy) je analyzován na mikro datech popisujících ekonomiku, emise a užití paliv jednotlivých provozoven zahrnující všechny tři fáze EU ETS v období 2005 - 2019. Metoda difference-in- differences s propensity score matching byla vybrána jako vhodný prostředek k analýze kauzálního efektu této regulace. Naše výsledky nepotvrzují žádný efekt EU ETS na emise uhlíku v České republice. Tento závěr platí pro různé specifikace modelu a volbu modelu. V závěru diskutujeme možné důvody, proč regulace EU ETS nemusela vést k žádnému signifikantnímu efektu v České republice. Klasifikace JEL O13, F18, Q54, Q58, H23, D22 Klíčová slova EU ETS, environmentální regulace, propensity score matching, difference-in- differences, Česká republika Název práce Dopady EU ETS v České republice
School bullying and its effect on children's academic performance in the Czech Republic
Kalendová, Tereza ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Polák, Petr (oponent)
Bezpečné školní prostředí je klíčovým atributem, jenž nejenom zajišťuje vhodné podmínky pro kvalitní vzdělávání, ale také umožňuje žákům dosahovat těch nejlepších možných studijních výsledků. Jeden z faktorů, který škodlivě ovlivňuje školní prostředí je šikana. Studie zkoumající problematiku šikany odhalily, že šikana má na studenta a jeho vývoj mnoho negativních následků, včetně zhoršení školního prospěchu. Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vlivu šikany na studijní výsledky žáků v České republice s využitím výsledků matematických testů žáků čtvrtých tříd ze studie TIMSS 2015. V první fázi našeho výzkumu používáme lineární regresi s použitím metody nejmenších čtverců kontrolované řadou kontextuálních proměnných. Jelikož tato metoda může nést zkreslené výsledky, kvůli problémům s endogenitou, používáme v druhé fázi neparametrickou metodu Propensity score matching (PSM). Naše zjištění ukazují, že školní šikana má významný negativní dopad na výsledky matematických testů. Nicméně, tento efekt ztrácí svou signifikanci jakmile je intenzita šikany nižší. Technikou PSM jsme dospěli k podobným závěrům. Výsledky této práce ukazují, že pozornost českých pedagogických pracovníků a politiků by se měla soustředit na šikanu, jako na významný determinant školních výsledků žáků, a podporovat prevenční...
Output-Inflation Trade-off After a Quarter of a Century of Inflation Targeting
Kamarád, Martin ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Božena (oponent)
Práce podrobně zkoumá vliv přijetí režimu inflačního cílování na úroveň inflace, její variabilitu, výstup ekonomiky a jeho variabilitu v zemích, které explicitně přistoupily k cílování inflace. V rámci výzkumu využívám metodu propensity score matching, která je schopna vyřešit nedostatky, typicky se vyskytující v nenáhodných experimentech, jako je například self-selection, a díky tomu zprostředkovat nevychýlené odhady efektu explicitního cílování inflace. Využité modely zahrnují nearest neighbor, radius matching, kernel matching a inverse probability weighting. Výsledky naznačují, že rozvinuté i rozvíjející se země cílující inflaci dosahují nižších úrovní inflace při vyšších úrovních růstu produktu v porovnání se zeměmi, které inflaci necílují. Obě skupiny zemí cílujících inflaci zároveň dosahují nižší variability inflace a nižší variability produktu než země, které inflaci necílují. S výjimkou variability inflace je nicméně většina odhadů výsledků statisticky nevýznamná. Odhady výsledků jsou do určité míry závislé na zvolené matching metodě. Statisticky nejvýznamnější odhady zprostředkovává Radius matching s úzkými rádiy (r=0.005, r=0.001). Vyvážení průměrných hodnot pozorovaných proměnných mezi kontrolní skupinou a skupinou zemí cílující inflaci se zdá být dostatečné a kvantitativně lepší než v případě předchozích výzkumů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.